اسباب بازی در خرمدشت کودکان بیش فعال را آرام می کند

شواهد زیادی نشان می‌دهد که چگونه بازی با اسباب بازی در خرمدشت یکی از جنبه‌های اساسی رشد کودکان است. کودکان در هر سنی از بازی با اسباب بازی ها و نقش های مختلف اسباب بازی ها در بازی های ساختگی و دنیای فانتزی خود لذت می برند.

اما اسباب بازی ها چیزی فراتر از وسایل بازی ساده هستند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که کودکان از طریق تعامل یاد می‌گیرند و اسباب‌بازی‌ها فرصت‌های یادگیری عملی را ارائه می‌دهند که می‌تواند مهارت‌های اساسی را القا کند که می‌تواند برای بقیه عمر مفید باشد.

اسباب‌بازی‌ها اشیایی هستند که کودکان از آنها برای سرگرمی استفاده می‌کنند و همزمان دنیای شگفت‌انگیز اطراف خود را کاوش می‌کنند، دائماً خود را آموزش می‌دهند، نقش‌آفرینی می‌کنند و چگونگی بیان بهترین احساسات خود را کشف می‌کنند.

از آنجایی که اسباب بازی ها می توانند به عنوان نمادی برای چیزهای دیگر استفاده شوند، پتانسیل زیادی برای کمک به کودکان در درک مفاهیم بزرگتر دارند.

اسباب بازی ها رشد حرکتی را بهبود می بخشد. وقتی کودکان اسباب‌بازی‌ها را در دست می‌گیرند و یاد می‌گیرند که چگونه آن‌ها را دستکاری کنند، به طور موثر مهارت‌های حرکتی را تمرین می‌کنند و در هماهنگی چشم و دست ماهرتر می‌شوند. این به کودکان کمک می کند تا در مراحل مختلف رشد فیزیکی پیشرفت کنند.

اسباب بازی ها خلاقیت و تخیل را تشویق می کنند. وقتی به کودکان مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌ها مانند بلوک‌های ساختمانی یا عروسک‌های وانمودی داده می‌شود، از آن‌ها برای ایجاد روایت در حین بازی استفاده می‌کنند. اسباب‌بازی‌ها بیشتر از آنچه هستند می‌شوند. وقتی بچه‌ها این کار را انجام می‌دهند، یاد می‌گیرند که دنیا را درک کنند و به آنها کمک می‌کند تا چیزها را گسترده‌تر ببینند.

اسباب بازی ها رشد شناختی را بهبود می بخشد. اسباب بازی ها رشد شناختی کودکان را در مهم ترین سال های کودکی پرورش می دهند. اسباب‌بازی‌ها سطح تمرکز را تحریک می‌کنند و دامنه توجه و حافظه را افزایش می‌دهند. به نوبه خود، رشد شناختی در طول سال های کودکی توانایی کودکان را برای نزدیک شدن به مهارت های زبانی و ریاضی به شیوه ای سرگرم کننده بهبود می بخشد.