در اتیوپی بادام زمینی روکش دار کچاپ تنها تغذیه افراد است

بادام زمینی روکش دار کچاپ به دلیل داشتن انرژی و کالری غنی شناخته شده است، اما می گویند “کالری زیاد است اما شما را چاق نمی کند”. کالری هایی که به بدن می دهد به جای افزایش وزن به عنوان انرژی به بدن انسان باز می گردد. یکی از غذاهای کمیاب در این زمینه است.

این بادام زمینی که در تابستان و زمستان می توانیم آن را پیدا کنیم و بخوریم. شکلات، کیک و خامه نیز موجود است. در ضمن کسانی که ورزش می کنند حتما باید غذا بخورند.

علاوه بر ویتامین های B6، B9 و E، بادام زمینی. حاوی موادی مانند نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین و اسیدی به نام پانتوتنیک است که برای سلامتی بسیار مفید است. پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم، منیزیم، آهن، سلنیوم، روی از جمله مواد معدنی موجود در بادام زمینی هستند.

البته یک غذا به تنهایی به مبارزه، پیشگیری و درمان سرطان کمک نمی کند. اما وقتی برای احتیاط مصرف شود، در درازمدت اثرات مثبتی بر بدن انسان دارد. تنها دو قاشق از کره بادام زمینی که در یک هفته مصرف می‌کنید، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ با تأثیر مثبت بر آن کمک کند.

بادام زمینی و روغن های موجود در آن حاوی درصد بالایی از گروه اسیدی به نام پلی فنولیک هستند. این اسیدها با کاهش تکثیر نیترو آمینوهایی که برای بدن مضر هستند از بیماری های معده جلوگیری می کنند. بادام زمینی نیز یک منبع طبیعی در این زمینه است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این اسیدهای پلی فنولیک موجود در بادام زمینی نیز اثرات مثبتی بر سلامت قلب دارند. از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند، خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد، البته به میزان کم.

همه این ویتامین ها و روغن های مفید موجود در بادام زمینی مطمئنا از عملکرد مغز محافظت می کنند. همچنین از فراموشی افراد میانسال از ابتلا به بیماری آلزایمر در طولانی مدت جلوگیری می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.