استفاده از مایع ظرفشویی و دستشویی موهایتان را صاف می کند

مایع ظرفشویی و دستشویی یکی از آن لوازم خانگی است که همیشه مفید است، جدای از هدف عملی و رایج آن برای تمیز کردن قابلمه، ماهی تابه، بشقاب و کارد و چنگال، مجموعه ای سرگیجه آور از دیگر کاربردهای مایع ظرفشویی وجود دارد.

مایع ظرفشویی به اندازه کافی ملایم است که می توان روی بسیاری از سطوح استفاده کرد، در حالی که هنوز به اندازه کافی قدرتمند است که چربی و کثیفی را از بین ببرد.

مورگان براشیر، دانشمند ارشد داون، به مارتا استوارت گفت: «سورفکتانت‌ها ترکیبات واقعی ستاره‌ای هستند، زیرا آشفتگی‌های چرب را در خود محصور می‌کنند و از بین می‌برند.

 سورفکتانت‌ها دارای سر آب دوست و دمی هستند که از آب متنفر است، بنابراین سرها می‌خواهند در آب بمانند، در حالی که دم‌ها می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن بیرون بروند گریس و روغن را وارد و سپس بلند کنند.

شما می توانید از صابون ظرفشویی برای تمیز کردن هر چیزی در داخل و خارج از خانه خود استفاده کنید، حرفه ای ها حتی از مایع ظرفشویی برای کمک به نجات حیوانات آسیب دیده از نشت نفت استفاده می کنند.

در حالی که ممکن است هرگز نیازی به شستشوی بچه اردک نداشته باشید، احتمالاً می‌توانید از استفاده از مایع ظرفشویی استفاده کنید که باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و تلاش در کارهای روزمره خانه شما می‌شود.

البته اولین کاربرد صابون ظرفشویی در آشپزخانه شستن ظروف است. با این حال، می تواند بسیاری از موارد دیگر را نیز تمیز و درخشان کند.

 جمع آوری چربی، گرد و غبار و آلودگی در کابینت های آشپزخانه غیرعادی نیست، می توانید از صابون ظرفشویی برای بریدن لکه های چسبنده بدون آسیب رساندن به چوب، رنگ یا لاک استفاده کنید.

از یک اسفنج آغشته به یک کاسه حاوی چند قطره مایع ظرفشویی در آب گرم استفاده کنید؛ اسفنج را فشار دهید تا کف ایجاد شود و سپس کابینت را پاک کنید تا چربی از بین برود. با یک پارچه تمیز خشک کنید.