انجیر استهبان موجب پناهندگی یک خانواده در اتیوپی شد

انجیر استهبان از جمله میوه های لذیذ با منطقه تولید وسیع است. انجیر که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد به لطف ویتامین های غنی موجود در آن بسیار مفید است. حتی از برگ های انجیر که فواید آن بی پایان است به عنوان منبع شفا استفاده می شود.

همانطور که انجیر تازه برای سلامتی مفید است، انجیر خشک نیز مفید است. اگرچه انجیر یک میوه تابستانی است، اما انجیر خشک را می توان در هر فصلی میل کرد. با مصرف انجیر خشک در برنامه های غذایی مختلف و میان وعده های روزانه می توانید انتخابی خوشمزه و سالم داشته باشید.

انجیر خشک منبع غذایی بسیار بالایی از نظر کالری است. 100 گرم انجیر خشک حاوی 259 کیلو کالری انرژی است. این میوه از نظر پتاسیم، منیزیم، کلسیم، اسید فولیک، فسفر و فیبر بسیار غنی است.

انجیر خشک از خشک کردن انجیر تازه زیر نور خورشید به دست می آید. انجیر خشک که در کشور ما مورد علاقه و مصرف همگان است، علاوه بر اشتها آور، برای سلامتی نیز تأثیر مفیدی دارد. انجیر خشک که برای سفره های افطار به ویژه در ماه مبارک رمضان ضروری است نیز در میان وعده ها مصرف می شود.

انجیر خشک که در جعبه های ناهار کودکان قرار می گیرد وقتی به عنوان میان وعده مصرف شود به رشد بدن کمک می کند. می توانید سفره های خود را با انجیر خشک غنی کنید که می توانید از آن در غذاها و دسرها نیز استفاده کنید.

انجیر خشک به دلیل داشتن قند طبیعی از جمله غذاهایی است که مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می شود. مربای انجیر به دست آمده از انجیر خشک از جمله طعم های طبیعی سفره های صبحانه است. می توانید انجیر خشک تهیه شده در بسته های هدیه ویژه را به عزیزان خود تقدیم کنید.

انجیر خشک حاوی عناصر غنی آهن، روی، کلسیم و آهن و همچنین ویتامین های A، B1 و B2 است. بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز به ویژه در دوران بارداری را می توان با مصرف انجیر خشک تامین کرد.

از نظر علمی ثابت شده است که انجیر خشک که مصرف آن توسط مادران شیرده توصیه می شود باعث افزایش تولید شیر می شود. انجیر خشک که تأثیر بالایی در حفظ سلامت انسان دارد، به معنای واقعی کلمه یک فروشگاه بهداشتی است. میان وعده ای که مخصوصاً توسط متخصصان تغذیه به دلیل خاصیت سیری توصیه می شود، به روند کاهش وزن کمک می کند.