خرید کمربند چرم طبیعی دست دوز موجب ازدواج دو سندرم دانی شد

چرم دباغی شده گیاهی برای ساخت کمربند چرم طبیعی دست دوز بایدچگونه باشد؟
چرم برای کمربند باید سفت و بسیار کشسان نباشد، در معرض طولانی شدن نباشد، طول و ضخامت قابل توجهی داشته باشد. برای برآوردن این الزامات اساسی، مناسب ترین چرم، چرم دباغی گیاهی است.

برخی از قسمت های یک گاو بالغ (یا گاو نر) بهتر همه نیازها را برآورده می کند و به همین دلیل است که این پوست های بزرگ به قسمت های همگن تری تقسیم می شوند.

مناسب ترین قطعات چرمی برای ساخت کمربند
برش پوست ها عمدتاً بر روی پوست های خام انجام می شود که فقط در معرض نمک زدن قرار می گیرند تا مدت طولانی تری نگهداری شوند، اما هنوز دباغی نشده اند.

چرم گاو بالغ دارای الیاف بسیار فشرده است زیرا آنها به هم نزدیک تر هستند. با این حال، فشردگی و در نتیجه مقاومت متفاوتی بین سه بخش اساسی چرم وجود دارد: به همین دلیل است که هر چرم کمربند به دو شکم (قسمت‌های کناری)، شانه (قسمت جلو) و قنداق (قسمت پشت) بریده می‌شود.

لبه دوتایی (یا خمیده) سمت چپ مناسب ترین قسمت برای کمربند است، هم به این دلیل که بزرگ ترین قسمت پوست است و هم به دلیل اینکه شکل بسیار منظم و مربعی دارد، ضخامت بالاتر و الیاف مقاوم تری دارد.

حتی شانه نیز اگر از جانوران سنگین و با الزامات خاصی مانند مربع شکل، طول و ضخامت کافی باشد، برای ساخت کمربند کاربرد فراوانی دارد؛ در نهایت، شکم به دلیل شکل نامنظم تر و الیاف کشسان تر برای کمربند توصیه نمی شود.

تفاوت بین کمربندهای چرم طبیعی و (ساختگی)
یک کمربند چرمی اصل، به خصوص اگر گیاهی دباغی شود، هرگز ضایع نخواهد شد: هم چرم و هم مواد دباغی گیاهی (عصاره پوست برخی از درختان غنی از تانن) کاملا طبیعی هستند.

چرم مصنوعی به طور نامناسبی اکولوژیک نامیده می شود، اما از روغن مشتق می شود و دارای اجزای متعددی است که بازیافت آن را دشوار می کند.

دوام کمربندهای چرمی واقعی بسیار طولانی است و اغلب با گذشت زمان زیباتر می شوند و با استفاده از آن، برعکس کمربندهای چرمی اکولوژیکی خیلی سریعتر خراب می شوند.