روشهای مطالعه خواص فیزیکی و مکانیکی سرامیک

روشهای مطالعه خواص فیزیکی و مکانیکی سرامیک

میانگین چگالی نمونه ها بر روی سیلندرهای نمونه با قطر 50 میلی متر و ارتفاع 50 میلی متر تعیین شد. میانگین چگالی محصولات بر اساس روش تعیین و محاسبه شد.

استحکام (kg·f/cm2، MPa) بر روی سیلندرهای نمونه با قطر 50 و ارتفاع 50 میلی متر مطابق با [16،17] تعیین شد.
تعیین انقباض کلی بر روی سیلندرهای نمونه با قطر 50 میلی متر و ارتفاع 50 میلی متر انجام شد. جمع شدگی حجم کل مجموع انقباض حجم هوا و انقباض حجم آتش است. انقباض حجم هوا بر اساس روش [18،19] تعیین و محاسبه شد.

نتایج و بحث
در این بخش، نتایج و بحث های اصلی مطالعه ترکیبات و پارامترهای تکنولوژیکی مورد نیاز برای به دست آوردن نمونه های سرامیکی برای تولید آجر با ویژگی ها (خواص) بهینه بر اساس لوم محلی با استفاده از دیاتومیت و خاک رس بنتونیت ارائه می شود.

این امر به ویژه مربوط به تولید محصولات سرامیکی و دیوار است که می تواند برای نصب دیوارهای ساختمان های مسکونی و تزئینات بیرونی استفاده شود. اثر هر افزودنی به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.

نمونه لوم خالص پس از سوزاندن در دمای 1000 درجه سانتی گراد، چگالی 1601 کیلوگرم بر متر مکعب و مقاومت فشاری 10 مگاپاسکال داشت. نمونه لوم خالص پس از سوزاندن در دمای 1100 درجه سانتیگراد دارای چگالی 1647 کیلوگرم بر متر مکعب و مقاومت فشاری 46/17 مگاپاسکال بود.

بررسی تأثیر افزودنی‌های دیاتومیت از رسوبات دیاتومیت ژالپاک نشان داد که با افزایش مقدار دیاتومیت در ترکیب نمونه، بدون توجه به دمای سوختن، به طور کلی، مقاومت فشاری و چگالی متوسط نمونه‌ها کاهش می‌یابد. مشاهده شده.

بنابراین با شروع افزودنی 15 تا 50 درصد دیاتومیت، میانگین چگالی نمونه های ست مبل و میز ناهار خوری از 1560 به 1283 کیلوگرم بر متر مکعب کاهش یافت.

برای توده های سرامیکی حاوی 20 تا 30 درصد دیاتومیت، مواد دیواری مشروط موثر با چگالی متوسط 1410 تا 1550 کیلوگرم بر متر مکعب و مقاومت فشاری 10 تا 14 مگاپاسکال به دست آمد.

هنگام مطالعه تأثیر دیاتومیت از ذخایر ژالپاک بر خواص لوم، مشخص شد که افزودن 15 تا 20 درصد باعث افزایش استحکام و کاهش چگالی محصولات می شود.

نتایج مشابهی در به دست آمد، جایی که افزودن 10، 15 و 20 درصد دیاتومیت به لوم اجازه می دهد تا سرویس آرکوپال مطابق با چگالی درجه های کارآمد و مقاومت مشروط M 75 و M 100 به دست آید.

میانگین چگالی محصولات پس از افزودن دیاتومیت به دلیل چگالی ظاهری کم آن که به طور متوسط 800 کیلوگرم بر متر مکعب است و در این حالت دمای سوختن که در آن پخت ناقص کاشی‌های سرامیکی وجود داشت کاهش یافت.

3.2. بررسی تاثیر دیاتومیت از ذخایر Utesai بر خواص محصولات

  • منابع:
  1. An Investigation of the Effects of Additives and Burning Temperature on the Properties of Products Based on Loam
  • تبلیغات:
  1. آیا می دانید که در زندان امریکا چه می گذرد؟
  2. تاثیر منفی خواص شیمیایی خاک بر عایق های ضد آب
  3. اپراتورهای آجر موجود در زمین های استیجاری
  4. پالایشگاه زیستی که تمرکز بر روی تجزیه و جذب مواد خام می باشد