شلوارهایی از جنس پارچه کتان ساده موجب افزایش قد افراد در هر سنی می شود

پارچه کتان ساده اثاثه یا لوازم داخلی یک الیاف طبیعی است. کشش نداشتن و بسیار بادوام بودن کتان را به یکی از انواع پارچه های جدا نشدنی در زمینه اثاثه یا لوازم داخلی تبدیل می کند. در پارچه های کتانی انقباض وجود نخواهد داشت و همچنین گرد و غبار کشیده نخواهد شد.

پارچه کتان که دارای ویژگی های بسیار مفیدی است، استفاده طولانی مدت و بدون دردسر را در مناطقی که از آن استفاده می شود، فراهم می کند. به همین دلیل در زمینه پارچه های مبلی همیشه ویژگی اجتناب ناپذیر بودن خود را حفظ کرده و از نظر ظاهری بسیار زیبا به نظر می رسد.

کتانی که ساختار روشنی دارد پارچه ای است که در نواحی استفاده از آن خاصیت خودنمایی نیز دارد. پارچه کتان اثاثیه منزل از نظر خواص جایگاه بسیار مهمی دارد. ماندگاری بیشتر این نوع پارچه نسبت به سایر انواع پارچه، انعطاف کمتر و ظاهر روشن باعث سهولت در استفاده می شود.

از آنجایی که پارچه کتان نوعی پارچه است که خاصیت جذب رطوبت نیز دارد، می توان آن را به ویژه در محصولات سرویس بهداشتی ترجیح داد. از آنجایی که کتان نوعی پارچه است که خیلی سریع چروک می شود، می تواند در صنعت پوشاک مشکلاتی ایجاد کند.

در حالی که می خواهید پارچه های کتان را تمیز کنید، می توانید این کار را با آب سرد در دست یا با روش خشکشویی انجام دهید. پارچه های کتان برای شستشوی ماشینی مناسب نیستند. عدم جذب گرد و غبار، ترک نکردن و ساختاری بادوام، روز به روز حوزه های کاربری آن را گسترش می دهد.

اگرچه پارچه های کتان ویژگی بادوام بودن را دارند، اما در برخی موارد ممکن است فرسوده شوند. شرایطی که ممکن است باعث تغییر شکل در هنگام استفاده از پارچه کتان تودوزی شود به شرح زیر است.

عدم رعایت صحیح دستورالعمل های تمیز کردن پارچه. شستشو در دمای بالا یا در ماشین ممکن است باعث چروکیدگی یا تغییر رنگ شود. زمانی که پارچه در معرض نور زیاد خورشید قرار می گیرد ممکن است رنگ پریدگی رخ دهد.