لوله‌ها و لوله‌کشی‌ها به طور سنتی

لوله‌ها و لوله‌کشی‌ها به طور سنتی به انتقال‌های لوله‌ای اطلاق می‌شوند که برای انتقال سیالات در فواصل طولانی و کوتاه در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی، تجاری و مسکونی – از انتقال گاز تا فاضلاب استفاده می‌شوند.

اما اصطلاح لوله و قیمت لوله پلیکا فاضلابی همچنین در تنظیمات معماری، جایی که این کلمه برای کاربردهایی به عنوان نرده و ستون، یا در تنظیمات ساختمانی، که در آن لوله ممکن است برای ایجاد تیرهای علامت، ستون های ضربه گیر یا برای نصب به عنوان لوله پوشش استفاده شود، به کار می رود، معنای ساختاری دارد.

بخشی از چالش درک لوله و لوله‌کشی به این واقعیت مربوط می‌شود که نام‌گذاری مورد استفاده برای توصیف محصولات مختلف گاهی اوقات می‌تواند در بین تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان همپوشانی و ناسازگار باشد.

به عنوان مثال، لوله به طور کلی به عنوان یک محصول سفت و سخت در نظر گرفته می شود که با اندازه اسمی و ضخامت دیوار مشخص می شود، در حالی که لوله ها عمدتاً با ابعاد خارجی واقعی و ضخامت دیواره آن مشخص می شوند و اغلب انعطاف پذیر یا خم شونده هستند.

در برخی موارد، لوله می تواند به عنوان یک محصول مورد استفاده برای انتقال یک سیال یا گاز در نظر گرفته شود، در حالی که در زمینه های دیگر، کلمه لوله ممکن است بیشتر مفهوم ساختاری آن را داشته باشد. و در جایی که لوله معمولاً در طول های مستقیم فروخته می شود، لوله ها را می توان در سیم پیچ هایی با طول بلند نیز عرضه کرد.

لوله از مواد مختلفی مانند فلز یا پلاستیک با فرآیندهای مختلفی مانند جوشکاری یا ریخته گری تولید می شود. لوله برای مدت طولانی برای ابعاد و بر اساس نوع صنعت استاندارد شده است.

لوله برای ساخت و ساز مسکونی تحت کدهای متفاوتی نسبت به لوله های مورد استفاده در نیروگاه ها یا کارخانه های شیمیایی قرار می گیرد، جایی که مواد ممکن است در معرض سیالات فرآیندی با فشار بالا قرار گیرند.

طراحی لوله‌کشی به خودی خود یک تخصص مهندسی است که جنبه‌های بسیاری از مهندسی مکانیک از فرآیندهای جوشکاری گرفته تا کنترل خوردگی، از اندازه‌گیری افت فشار تا رسیدگی به بارگذاری لرزه‌ای را در بر می‌گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع، این مقاله یک مرور کلی را به عنوان نقطه شروع برای هر کسی که نیاز به درک یا خرید لوله دارد، ارائه می دهد.

اکثر این مقاله به قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی و لوله در زمینه جابجایی و انتقال سیالات اشاره خواهد کرد، با حداقل اشاره به جنبه های ساختاری لوله و محصولات لوله کشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتصالات لوله مورد استفاده برای اتصال بخش های لوله، با راهنمای مرتبط ما در مورد اتصالات لوله مشورت کنید.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. تولید خون مصنوعی با استفاده از زرشک
  2. خرما چگونه بیماریها را درمان میکند؟
  3. کشف اولین چرم مطعلق به دوران هخامنشیان است؟!
  4. در زندان های اروپا به زندانیان ساخت کولر یاد می دهند