مردی که بخاطر ادوات کشاورزی قسطی دخترش را فروخت

امروزه از انواع و ماشین آلات، ادوات کشاورزی قسطی و فناوری های نوین کشاورزی در عملیات های مختلف کشاورزی استفاده می شود. سطوح مختلف در تولید محصولات زراعی عبارتند از: خاک ورزی سطح اولیه و ثانویه خاک، بذر و کاشت، کشت، کاربرد و توزیع کود، کنترل آفات، برداشت، آبیاری، زهکشی، حمل و نقل، ذخیره سازی، رسیدگی به بقایای محصولات قبلی و غیره.

از زمان های قدیم، حیوانات منبع اصلی انرژی بودند، زمانی که در مورد مشاغل سخت کشاورزی بود. بعداً، قدرت بخار شروع به جایگزینی کرد. و سپس تراکتورهای گازسوز و به دنبال آن موتورهای دیزلی کار را به دست گرفتند.

در کشورهای توسعه یافته باعث کاهش تعداد کارگران کشاورز شد، اما با استفاده از ماشین آلات کشاورزی، تولید مزرعه به طور مداوم افزایش یافت. فناوری در کشاورزی باعث دگرگونی و افزایش تولید و کیفیت محصولات شده است.

در دوران معاصر، کشاورزانی که با استفاده از ابزار سنتی و قدیمی کشاورزی در مزارع کارهای سنگین انجام می دهند، سلامت و زمان خود را هدر می دهند. تراکتوری که در گذشته به عنوان یک نابغه فناوری در حوزه کشاورزی شناخته می شد، اکنون خبر قدیمی است.

ماشین آلات کشاورزی مدرن صنعت کشاورزی را به بهترین نحو ارتقا داده است. برخی از ماشین آلات ضروری و پرکاربرد عبارتند از: کمباین یا کمباین دروگر، روتاواتور یا تیلر دوار، گاوآهن یا گاوآهن، تریلر تراکتور، پاور هارو، لولر، کمان آب، دستگاه چاک دهنده و هارو دیسکی. در زیر به چند مورد از جدیدترین ماشین آلات کشاورزی و کاربرد آنها در کشاورزی اشاره کرده ایم.

گاوآهن، یک تجهیزات خاکورزی اولیه به عنوان ابزار تراکتور متصل به تراکتور عمل می کند و به کشت کارآمد زمین کمک می کند. از این ماشین آلات کشاورزی قابل توجه برای آماده سازی زمین در فصل کاشت استفاده می شود.

یا در مورد تبدیل یک زمین کاملاً جدید به مزرعه است یا فقط آماده سازی مزرعه موجود برای کاشت بذر، انواع مختلف گاوآهن (گاوآهن قالبی، گاوآهن برگشت پذیر، گاوآهن دیسکی) به کشاورزان این امکان را می دهد که خاک را به یک بستر غنی از مواد مغذی برای کاشت بهتر تبدیل کنند.