چای احمد بدون عطر موجب بروز جنون یک دختر 17 ساله شد

افزودن چای احمد بدون عطر به برنامه روزانه خود راهی آسان برای گنجاندن آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی شما و کاهش احتمالی خطر عوارض سلامتی در آینده است. چای سیاه حاوی فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید است. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن منظم چای سیاه ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

چای ممکن است کلسترول بد LDL را کاهش دهد. بدن حاوی دو لیپوپروتئین است که کلسترول را در سراسر بدن منتقل می کند. یکی لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و دیگری لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) است. هنگامی که LDL بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، می تواند در شریان ها رسوب کند و باعث ایجاد رسوبات مومی به نام پلاک شود.

این می تواند منجر به مشکلاتی مانند نارسایی قلبی یا سکته شود. خوشبختانه، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف چای ممکن است به کاهش کلسترول LDL کمک کند. یک بررسی از مطالعات به خوبی طراحی شده نشان داد که نوشیدن چای سیاه به طور قابل توجهی کلسترول LDL را تا 4.64 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد.

این اثر در افرادی که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بالاتری داشتند، بارزتر بود. با این حال، در یک مطالعه خوب طراحی شده دیگر، نوشیدن پنج فنجان چای سیاه در روز به طور قابل توجهی سطح کلسترول کل، HDL یا LDL را در افراد با کلسترول بالا در مقایسه با دارونما تغییر نداد.

LDL و HDL دو نوع لیپوپروتئین هستند که کلسترول را در سراسر بدن حمل می کنند. LDL بیش از حد در بدن می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که چای سیاه ممکن است به کاهش سطح LDL کمک کند، اما نتایج متفاوت است.

ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده اند که نوع باکتری موجود در روده شما ممکن است نقش مهمی در سلامت شما ایفا کند. در حالی که برخی از باکتری های موجود در روده شما برای سلامتی شما مفید هستند، برخی دیگر اینطور نیستند.