کاری که روبالشی ابریشم برای پوست انجام می دهد

کاری که ابریشم برای پوست انجام می دهد – و نمی کند
به گفته کارشناسان، مزایای روبالشی ابریشمی برای پوست مبهم است. تبلیغات می گویند که سطح صاف ابریشم پوست را چروک نمی کند و باعث ایجاد خطوط ریز می شود. آنها می گویند که این به ویژه برای افرادی که به پهلو و شکم می خوابند، مفید است، که صورت آنها در طول شب به طور مداوم با بالش در تماس است.

اما کارشناسان می‌گویند، در حالی که سطح صاف خواب می‌تواند برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن چین‌های خواب مفید باشد، احتمالاً عامل اصلی چین و چروک‌های مرتبط با افزایش سن نیست.

برخی از محصولات ادعا می کنند که چون ابریشم حاوی اسیدهای آمینه است، خوابیدن روی روبالشی ابریشمی آن ها را به پوست و مو منتقل می کند.

پزشکان می گویند این درست نیست برخی از محصولاتی که برای کاهش خطوط ریز، التیام زخم‌ها یا انتهای دوشاخه پوست برای محافظت از آسیب بیشتر ایجاد شده‌اند، حاوی مشتقات ابریشم هستند، اما به صورت موضعی استفاده می‌شوند یا تزریق می‌شوند.

«این واقعاً به آن فشار می آورد. . . . به این فکر کنید که چقدر از پوست خود محافظت می کند.» چگونه [دراز کشیدن] روی بالش می تواند اسید آمینه را از بالش به پوست شما بپرد؟ این فقط منطقی نیست.»

برخی از بررسی‌های کاربران گفته‌اند که روبالشی‌های ابریشمی به کاهش ضایعات و کاهش التهاب‌هایی مانند آکنه و درماتیت کمک می‌کنند، و بسیاری از تبلیغات به خواص ضد میکروبی و ضد حساسیت ابریشم می‌پردازند.

مری استیونسون، متخصص پوست زیبایی و استادیار پوست در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک، می‌گوید که اگرچه این ایده جالب است، اما به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است و فواید بسیار کمی برای حمایت از آن وجود دارد.

کارشناسان می گویند، افرادی که نگران آکنه، درماتیت و پیری هستند، بهتر است قبل از عجله برای خرید روبالشی ابریشمی، ابتدا جنبه های دیگر روتین خود را بررسی کنند.

یک سبک زندگی که شامل رژیم غذایی سالم، ورزش، خواب با کیفیت و استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 در روز باشد نیز برای پوست و مو مفید خواهد بود. استیونسون می‌گوید: «این یک نوشدارویی نیست، و یک پاسخ بله یا خیر واضح نیست، اما چیز دیگری است که باید به جعبه ابزار خود اضافه کنید. “من می گویم این یک لذت بسیار خوب است.”

  • منابع:
  1. Silk pillowcases may provide some hair and skin benefits, but they’re not miracle workers
  • تبلیغات:
  1. چرا دانشمندان در حال کار بدون لباس کار، هیچ کاری انجام نمی دهند؟
  2. آیا می دانستید چرمی از جنس چوب نیز وجود دارد!
  3. بریدن 10 سال حبس برای دزدان کولر در شهر اهواز
  4. مواد اولیه برای ساخت شلوار ورزشی چه می باشد!