1000 بسته سس سزار مهرام توسط قاچاقچیان دزدیده شد

مایع غلیظی به نام سس سزار مهرام وجود دارد که برای افزایش طعم و مزه غذایی قرار است همراه آن باشد، طعم دار یا چاشنی می شود، سس می تواند شیرین، ترش، تند یا شور باشد.

ممکن است به غذا اضافه شود تا بخشی از غذای اصلی شود یا به عنوان همراه غذای در حال آماده سازی استفاده شود، سس‌ها ویژگی‌های مختلفی را به غذاها اضافه می‌کنند، مانند تحسین یا افزایش طعم، شادابی، ظاهر جذاب و بافت اضافی. 

در ابتدا توسط فرانسوی ها کامل شد، همه سس ها اکنون به طور کلی به یکی از 5 گروه سس تقسیم می شوند که به عنوان پایه یا پایه سس های دیگر استفاده می شود و به عنوان سس های بزرگ یا مادر شناخته می شود. 

این گروه از سس ها باید بتوانند در دسته های بزرگ برای استفاده به عنوان پایه ای برای ساخت نسخه های کوچکتر که به طور جداگانه چاشنی و طعم دار می شوند، اما همه با استفاده از یکی از 5 سس بزرگ به عنوان پایه خود، آماده شوند.

سس‌هایی که در غذاهای سنتی ژاپنی استفاده می‌شوند معمولاً بر پایه شویو ( سس سویا )، میسو یا داشی هستند؛ پونزو، سس سویا با طعم مرکبات، و یاکیتوری نو تار، سس سویای غنی شیرین، نمونه هایی از سس های مبتنی بر شویو هستند.

 سس های مبتنی بر میسو شامل گومامیسو، میسو با کنجد آسیاب شده و آمامیسو، میسو شیرین شده است؛ در غذاهای مدرن ژاپنی، کلمه “سس” اغلب به سس Worcestershire اشاره دارد که در قرن 19 معرفی شد و مطابق با ذائقه ژاپنی تغییر یافت.

 تونکاتسو، اوکونومیاکی و یاکیسو با سس ها بر اساس این سس هستند، سس ژاپنی یا سس واسابی روی سوشی و ساشیمی استفاده می شود یا با سس سویا مخلوط می شود تا واسابی جویو درست شود.

هزاران نوع از این سس ها وجود دارد و بسیاری از شهرها سس های سنتی دارند. از جمله شناخته شده های بین المللی عبارتند از:

  • Ragù alla Bolognese از بولونیا
  • پستو از جنوا
  • Carbonara و amatriciana از لاتزیو
  • Ragù alla Napoletana از کامپانیا