پرتقال ناول جیرفت موجب افزایش نوسانات قیمت این محصول شد

پرتقال ناول جیرفت میوه ای کم کالری است که فیبر زیادی دارد، بنابراین مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. آنها همچنین مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، کلسیم، فولات و پتاسیم و ترکیباتی مانند فنولیک ها، کاروتنوئیدها و اسید سیتریک هستند.

این مواد غذایی دارای مزایای بالقوه ای هستند، از جمله بهبود سلامت قلب، پیشگیری از سنگ کلیه، کاهش کم خونی، افزایش سلامت پوست و کمک به مدیریت وزن.

پرتقال به دلایل زیادی از جمله ارزش غذایی آن یکی از محبوب ترین میوه ها است. در اینجا مزه چیزی را که از یک پرتقال 140 گرمی بدست می آورید آورده شده است. پرتقال منبع قوی فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی است. یکی از این پسران بد هسپریدین است که به ویژه در پرتقال برجسته است.

همانطور که از مرکبات انتظار می رود، پرتقال حاوی اسید سیتریک است. و کاروتنوئیدها رنگ متمایز پرتقال را ایجاد می کنند. پرتقال بسته های میوه ای پر از فواید سلامتی است. و بله، مقداری علمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد. پرتقال به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی فواید زیادی برای قلب و سیستم قلبی عروقی شما دارد.

پتاسیم موجود در پرتقال ممکن است به مدیریت فشار خون بالا از طریق تأثیر آن بر سدیم یا نمک کمک کند. هنگامی که مصرف پتاسیم خود را افزایش می دهید، بدن شما سدیم بیشتری را از طریق ادرار دفع می کند. پتاسیم همچنین تنش در دیواره رگ های خونی را کاهش می دهد و فشار خون را بیشتر کاهش می دهد.

با این حال، مصرف روزانه توصیه شده پتاسیم 4700 میلی گرم در روز است و یک پرتقال فقط 250 میلی گرم دارد. بنابراین، اگر به دنبال کاهش فشار خون خود هستید، باید پتاسیم را از منابع دیگر نیز دریافت کنید و به یک پرتقال تکی تکیه نکنید.

پتاسیم همچنین ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از تجمع کلسیم در شریان‌ها، به نام آترواسکلروز، ایفا کند. مطالعه‌ای که در سال 2017 روی موش‌ها انجام شد نشان داد که رژیم غذایی سرشار از پتاسیم باعث کاهش کلسیفیکاسیون و سفتی در شریان‌ها می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.